Vi bruker cookies/informasjonskapsler for å skape en så sikker og effektiv hjemmeside som mulig for våre kunder. Ved å bruke nettsiden vår aksepterer du vår bruk av informasjonskapsler. Finn ut mer om hvordan vi bruker informasjonskapsler og hvordan du kan endre innstillingene.

I Accept
 
Yanmar News

Nyhet

IMO Tier 3-sertifisert med Yanmars marine høyhastighets 6-sylindrede motor og SCR

Effektiv etterbehandling av eksosgasser er et viktig krav for å overholde IMO Tier 3-forskriftene. Mens motorer og SCR-systemer (Selective Catalytic Reduction) er tilgjengelig separat, lanserer Yanmar nå en 6AYE-M hovedmotor med et dedikert SCR-system som optimaliserer ytelsen og reduserer skadelige utslipp.

Komplett motor- og SCR-system

Vi utvikler både SCR og motorer selv, noe som gir mange fordeler når det gjelder teknologi, utslippskontroll og bruk, for eksempel:

• Fabrikktestet løsning som er klar for installasjon og kombinerer både motor og SCR-system
• Den mest fordelaktige balansen mellom høy effekt/høy ytelse (555–749 kW)
• Minimale utslipp for lavest mulig miljøpåvirkning
• Optimal avveining mellom eksostemperatur, trykktap og holdbarhet
• Integrert styrings- og overvåkingssystem
• Designet er optimalisert for enkel integrering

Fleksibilitet med to typer SCR-installasjoner

Installasjonsplassen i motorrom er alltid begrenset. Derfor er to typer SCR-installasjoner tilgjengelige: EIEO (End In End Out) og SIEO (Side In End Out), som gir designerne mer fleksibilitet når plassen er begrenset.

Installasjon i et høyteknologisk norsk fartøy

Én av installasjonene vil være på det nye flerfunksjonelle geologiske kartleggingsfartøyet for marin forskning og opplæring, som for tiden er under bygging på Kewatecs verft i Finland. Skipet blir utstyrt med to høyhastighets 6AYEM-GTWS common rail-motorer med SCR-enheter som en del av et hybriddriftssystem.

Jari Ahoranta, salgsdirektør i Kewatec: "Valg av motor handler om flere faktorer. Vi trenger den beste kombinasjonen av tekniske egenskaper, egnethet, leveringstid og pris. Her var det også obligatorisk å levere i henhold til utslippsnivåene i IMO Tier III, siden fartøyet har hybriddrift, og mer miljøvennlige løsninger var en nøkkelfaktor helt fra begynnelsen av."

 

 

Ruben Antvelink
Navn  Ruben Antvelink
Funksjon senior områdeleder
Telefon +31 6 1105 2016
Ta kontakt